«

»

Jun 04

Vom vedea numărul total de reclamații formulate împotriva societăților de asigurări

Începând cu data de 1 iulie 2012, societățile românești de asigurări vor fi obligate să publice pe site-urile proprii numărul total de reclamaţii formulate împotriva lor de către asiguraţi şi păgubiţi, precum şi câte din acestea au fost soluţionate în favoarea reclamanţilor de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).

Această obligație este prevazută în Ordinul președintelui CSA nr. 11/2012, publicat în Monitorul Oficial pe data de 30 mai.

„Pentru asigurarea transparenței modului de înregistrare și solutionare a petiţiilor, societăţile de asigurare autorizate de CSA au obligaţia de a prezenta pe site-ul propriu următoarele informaţii:

- numărul total de petiţii,

- numărul total de petiţii întemeiate,

- numărul de petiţii întemeiate referitoare la dosare de daună,

- numărul total de petiţii pentru care dosarele de daună au fost achitate,

- numărul total de petiţii finalizate nefavorabil”.

Aceasta se referă la reclamaţiile înregistrate la CSA în anul calendaristic anterior, la cele înregistrate de la începutul anului până la luna curentă şi la cele înregistrate în ultimele trei luni calendaristice anterioare lunii curente.

Până în prezent, CSA făcea publice doar date agregate la nivel de piață cu privire la numărul de reclamații la adresa asigurătorilor, însă acestea nu erau przentate și defalcate, pentru fiecare companie de asigurări în parte.

Constantin Buzoianu, președintele CSA, declara recent că: „numărul reclamațiilor pentru unele societăți a continuat să crească, ceea ce a determinat Consiliul CSA să decidă notificarea acestor societăţi. Dacă nici de această dată asigurătorii în cauză nu vor remedia situaţia, CSA va aplica măsuri, care vor putea merge până la suspendarea activităţii, potrivit legislaţiei în vigoare”.

Ordinul CSA mai stipulează și modul în care vor fi prezentate aceste date pe site-ul asigurătorilor, atât de formă cât și de font. De exemplu:

- Pe pagina principală va trebui să existe o fereastră ce va conține legătura către pagina de prezentare și va include și următorul text: “Petiţiile/reclamaţiile formulate împotriva societăţii ______ şi înregistrate la COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR în ultimele 3 luni sunt în număr de ___ . Structura acestora poate fi consultată aici, accesând pagina dedicată”.

- Fereastra va rămâne activă timp de 5 secunde, nu va putea fi închisă de către utilizator şi va acoperi o suprafaţă de o treime din suprafaţa ecranului, iar textul va fi dimensionat corespunzător în raport cu spaţiul ferestrei, se mai spune în ordin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>