«

»

Jan 25

Ce riscuri aduce ninsoarea si cum limitam efectele?

 

Meteorologii au emis de astazi pana joi seara o avertizare cod portocaliu pentru Bucuresti si 17 judete din estul si sudul tarii, unde va fi viscol si vantul va depasi la rafala 90 de kilometri pe ora, determinand reducerea vizibilitatii sub 50 de metri si troienirea zapezii.

De asemenea, alte 14 judete au ramas sub atentionarea de cod galben de ninsori si viscol.

Codul portocaliu a fost emis pentru Bucuresti si judetele Ilfov, Teleorman, Giurgiu, Dambovita, Prahova, Calarasi, Ialomita, Buzau, Braila, Galati, Vrancea, Constanta, Tulcea, Mehedinti, Dolj, Olt si sudul judetului Arges.

In Capitala traficul se desfasoara cu dificultate din cauza ninsorii, cu toate ca marile bulevarde au fost deszapezite, circulatia fiind ingreunata, in special pe strazile laterale, de zapada depusa peste noapte si de polei.

Potrivit purtatorului de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Bucuresti, Vasile DANIEL, citat de Mediafax, pana acum au fost avariate zece masini, iar 25 de copaci au cazut pe strada sau pe liniile electrice ale mijloacelor de transport in comun, din cauza ninsorii.

De asemenea, circulatia se desfasoara cu dificultate pe autostrada A1, pe sensul spre Pitesti, dupa ce un tir s-a rasturnat la kilometrul 73. Timp de aproape doua ore circulatia a fost intrerupta, iar traficul a fost deviat pe DN 61, potrivit Centrului Infotrafic al Politiei Romane.

In judetul Dambovita, un autobuz care transporta 27 de angajati ai unei firme din orasul dambovitean Racari s-a rasturnat in aceasta dimineata pe DN 71.

Nici unul dintre cele doua accidente nu s-a soldat cu victime.

Informati-va inainte de a pleca la drum!

Starea vremii si conditiile de trafic dificile vor cauza, cel mai probabil, un numar insemnat de tamponari si accidente rutiere, atat in Capitala, cat si in tara, desi numarul de masini prezente in trafic va fi mai mic, din moment ce multi cetateni vor renunta sa circule cu autoturismele proprii, in favoarea transportului in comun.

Daca sunteti totusi nevoiti sa va deplasati cu masina personala in oras sau in afara, va sfatuim sa nu plecati la drum fara a va informa cu privire la starea traficului.

Alte riscuri sub greutatea stratului de zapada. Nu uitati de asigurare!

Desi poate parea dificil sa va imaginati acest lucru, ninsoarea si greutatea stratului de zapada implica o serie de riscuri la care sunt expuse locuintele, iar efectele acestora pot fi limitate printr-o polita de asigurare, incheiata adecvat, la valoarea reala a imobilului sau a apartamentului.

Astfel, potrivit unui studiu recent al grupului ALLIANZ, chiar daca ii incanta pe amatorii sporturilor de iarna, ninsoarea si poleiul pot provoca deseori evenimente mai putin fericite proprietarilor de locuinte. Greutatea stratului de zapada de pe acoperisurile caselor, poleiul de pe trotuarele, scarile si caile de acces in locuinte, blocurile de apartamente sau birouri, precum si inghetarea tevilor se incadreaza printre consecintele negative.

Potrivit ALLIANZ, un strat de numai 20 cm de zapada pe acoperis cantareste aproximativ doua tone – adica greutatea unui elefant – o povara pe care nu multe acoperisuri sunt concepute sa o suporte. Asadar, proprietarii de locuinte situate in zone cu ninsoare abundenta ar trebui sa fie constienti de acest risc si sa isi ajusteze corespunzator acoperirea prin asigurare.

De asemenea, daca drumurile, trotuarele, scarile si caile de acces in cladiri nu sunt deszapezite si curatate adecvat, exista riscul unor accidente si vatamari care presupun costuri considerabile, precum cheltuielile de tratament/spitalizare, pierderea veniturilor pe perioada incapacitatii de munca, pericolul de invaliditate temporara sau permanenta etc., riscuri acoperite de politele de asigurari de accident sau de sanatate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>