«

»

Feb 01

Cum ne pregatim masina pentru temperaturi de -20 grade Celsius?

Daca vreti sa va mentineti masina in stare de functionare si in conditiile in care termometrele arata temperaturile cu mult sub -10 grade Celsius, trebuie sa va pregatiți autovehiculul corespunzator. Iata cateva sfaturi care sigur va vor fi de folos:

Primul pas: Pornirea masinii

Cu totii stim ca, odata cu scaderea temperaturilor, acumulatorul montat pe autovehicul se deterioreaza semnificativ, mai ales daca a depasit primii ani de functionare. In zilele geroase, acesta nu o sa prezinte suficienta putere pentru a porni toti consumatorii.

Solutia cea mai buna in acesta situatie e folosirea unor cabluri de alimentare pe care ar trebui sa le aveti tot timpul in portbagaj. Folosindu-va de acestea, puteti porni masina cu ajutorul acumulatorului altui vehicul. Iata cativa pasi pe care trebuie sa-i urmati pentru ca operatiunea sa fie un succes:

1. Porniti motorul vehiculului donator de energie;

2. Conectati cablurile la bateria cu probleme, apoi la bateria vehiculului care va livra energia. Aveti grija ca, mai intai, sa legati bornele cu minus si apoi cele cu plus, astfel incat sa nu existe contact intre ele.

3. Dupa 5 minute de la conectarea bornelor incercati pornirea masinii dumneavoastra.

4. Imediat dupa pornirea masinii, deconectati bornele pozitive, pentru a nu defecta alternatorul.

In cazul in care descarcarea acumulatorului persista, este inevitabila schimbarea acestuia. Cel mai bine este sa mergeti intr-un service specializat unde sa verificati starea si gradul de incarcare al alternatorului.

Antigelul nu dureaza o vesnicie!

Chiar daca aveti antigel, verificati ca acesta sa nu fie mai vechi de 2 ani. Cel mai bine ar fi sa-l schimbati si sa alegeti unul care sa aiba punctul de inghet la -35 de grade Celsius.

Conteaza uleiul!

Da, conteaza, insa doar pentru anumite vehicule. De aceea trebuie verificata cartea tehnica a masinii, unde este specificat daca masina dumneavoastra necesita un ulei special in acest sezon. Tinand cont ca, atat in cazul motoarelor pe motorina, cat si al celor pe benzina, odata cu utilizarea masinii, uleiul isi pierde calitatea, completarea cu ulei proaspat nu este intotdeauna eficienta.

Climatizare este importanta!

Instalatia de climatizare trebuie sa aiba o buna functionare, atat rezistenta de dezaburire a lunetei, cat si capacitatea de dezaburire a a parbrizului si a geamurilor.

Lichidul de parbriz

Pentru a nu risca sa va inghete parbrizul sau instalatia de spalare a acestuia, folositi doar lichid de parbriz pentru sezonul rece.

Atentie la chedere si incuietori, care pot ingheta si ele!

Cauciucul din care sunt fabricate chederele imbatraneste de-a lungul timpului, pierzandu-si astfel elasticitatea si rezistenta. Pentru a impiedica inghetarea acestora folositi unguente din silicon special pentru chedere, iar incuietorile protejati-le cu cateva cateva picaturi de glicerina.

Lucruri care nu trebuie sa va lipseasca din masina!

Este recomandat ca, pe parcursul sezonului rece, sa aveti tot timpul in portbagaj:

– lanturile antiderapante;

– un saculet cu nisip;

– o lopata;

– o racleta, pe care sa aveti grija sa o curatati dupa utilizare, deoarece gheata depusa pe aceasta va poate zgaria parbrizul;

– lanterna cu baterii de rezerva.

Lanturile

Nu folositi lanturile decat pe drumurile acoperite cu zapada sau gheata, si niciodata pe asfalt, deoarece riscati sa avariati sistemul de directie si suspensiile!

In functie de tractiunea masinii, trebuie puse si lanturile. Astfel:

– tractiune fata: puneti lanturile pe rotile puntii din fata;

– tractiune spate: puneti lanturile pe rotile puntii din spate;

– tractiune integrala: puneti lanturile pe rotile puntii din fata.

De asemenea, trebuie sa aveti grija ca lanturile sa se potriveasca dimensiunilor rotilor automobilului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>